Gå till innehållet
Kvinna kollar mobilen på bussen

Nu digitaliserar Bliwa försäkringsbeskeden

Från och med årsskiftet kommer Bliwa att skicka majoriteten av alla försäkringsbesked via Mina sidor. Vi tog ett snack med Filip Holm, projektledare, för att reda ut varför Bliwa gör detta och hur det påverkar våra kunder.


Hej Filip, varför gör Bliwa detta?

Det finns flera anledningar. Vi skickar årligen flera hundratusentals brev till våra kunder. Med det här projektet ville vi skapa en mer modern, kundvänlig och miljövänlig lösning.

Nu tar vi nästa steg i arbetet för att samla all information som är relevant för våra kunder på ett ställe där den alltid är tillgänglig. Det blir enklare för kunderna att hantera sina försäkringar helt enkelt.


Hur kommer kunderna att märka detta?

De kommer kort och gått att hitta sina försäkringsbesked på Mina sidor. När vi publicerar ett nytt försäkringsbesked så kommer de att få ett mejl. Sedan tidigare har vi en hel del kunder som har valt att få brev från oss via Kivra och dessa kommer att få det även fortsättningsvis.

För de kunder som trots allt föredrar att få brev hem i brevlådan så kan man fortfarande välja att få det. Om du fortsättningsvis vill få försäkringsbesked via post är det enklast att anmäla det på Mina Sidor. 


Om man har några frågor kring detta, vad gör man då?

Då kontaktar man vår kundservice så hjälper dom till.

Tänk på att

Det är viktigt att du registrerar din e-postadress på Mina sidor för att få en notis varje gång vi publicerat något viktigt för dig att ta del av.

infoikon

Mina sidor

Få full koll på dina försäkringar

På Mina sidor kan du se vilka försäkringar du har idag, ändra dina försäkringar, teckna nya försäkringar eller anmäla nya och följa upp dina pågående ärenden.