Gå till innehållet

Ett tryggt och hållbart erbjudande

Hög service och rätt försäkringsskydd  

Genom bra digitala tjänster och hög service i alla kundmöten hjälper vi våra kunder att förstå sitt försäkringsskydd och ser till att de är rätt försäkrade om något oförutsett inträffar. Genom vårt kundinsiktsarbete kan vi också fånga upp vad vi kan göra bättre framöver för att ytterligare kunna erbjuda våra kunder ett bra försäkringserbjudande. Vi arbetar även strukturerat med kundklagomål. 

Enkelhet och digitalisering  

Via enkla, snabba och smidiga tjänster effektiviserar och digitaliserar vi våra försäkringsflöden så att våra kunder kan se över sitt försäkringsskydd och teckna försäkringar när det passar dem. Vi arbetar också med kontinuerlig förbättring av våra handläggningsrutiner och system för att kunna erbjuda en effektiv och säker ärendehandläggning som gör det enkelt för våra kunder att snabbt få den hjälp de behöver. 

Våra försäkringar bidrar till ett tryggare samhälle  

Genom att erbjuda försäkringar till fackförbund och företag både med och utan kollektivavtal når vi många personer i Sverige och kan erbjuda ett bra försäkringsskydd. Våra försäkringar är med och bidrar till ett tryggare samhälle genom att till exempel tillgängliggöra vården för fler. Genom vår inkomstförsäkring ser vi till att trygga våra kunders finansiella ersättning när de hamnar utanför arbetsmarknaden. 

Vårt hållbarhetsarbete

Trygga människor skapar hållbara samhällen

Vi har kundernas och samhällets långsiktiga trygghet som yttersta uppdrag och drivkraft. Vid överskott delar vi inte ut det till några aktieägare utan till våra kunder, i form av ett starkare erbjudande eller en lägre premie. Något som skapar tryggare kunder och därmed också ett tryggare samhälle.