Gå till innehållet

Information om TGL för arbetsgivare

Har du en tecknat Tjänstegrupplivförsäkring (TGL) för dina anställda eller vill du ansöka om en? Här hittar du information om vad du behöver ha koll på och vilka av dina anställda som kan omfattas av försäkringen. 

betalning

Vi skickar vanligtvis fakturan till dig en eller två gånger per år beroende på hur många försäkrade du har i avtalet. Om du är en arbetsgivare med fler än 100 anställda kan du betala försäkringen månadsvis. Det är viktigt att du betalar fakturan i tid eftersom försäkringen annars kan sluta gälla för dina anställda.

Checklista för dig som arbetsgivare

Som arbetsgivare behöver du:

  1. Regelbundet registrera personer som påbörjat och avslutat sin anställning hos dig.

  2. Anmäla personer som vid ansökningstillfället inte omfattades av försäkringarna men som nu gör det.

  3. Meddela oss om företagets namn, adress eller organisationsnummer ändras.

  4. Löpande betala fakturan från oss.

 

För att underlätta administrationen av hur många anställda som omfattas av din TGL har vi skapat en digital tjänst. När du blir ny kund hos oss skickar vi inloggningsuppgifter till tjänsten där du hanterar ett avtal utan personuppgifter.

Mer information

Vem omfattas av försäkringen?

För vem gäller försäkringen och vad händer vid föräldraledighet, sjukskrivning eller deltidsarbete?

Läs mer

Vanliga frågor om TGL

Försäkringsbesked

Försäkringsbeskedet som vi skickar till dig ska lämnas vidare till den medarbetare som försäkringen gäller för. Du hittar aktuella försäkringsbesked för vår tjänstegrupplivförsäkring på sidan Blanketter och villkor, under fliken Information.
Till blanketten

Säga upp försäkringen

Kontakta oss om du vill säga upp tjänstegrupplivförsäkringen för dina anställda.
Till kundservice

Om en anställd dör

Om en anställd dör behöver du som arbetsgivare anmäla det till oss genom att skicka in blanketten Anmälan om dödsfall TGL.
Till blanketten

Om en anställd blir sjukskriven

Om en anställd varit sjukskriven till minst 25 procent i mer än 90 dagar kan du ansöka om att inte behöva betala för personens försäkring. Du ansöker via blanketten Ansökan om premiebefrielse TGL.
Till blanketten

Vad är en tjänstegrupplivförsäkring (TGL)?

Tjänstegrupplivförsäkring (TGL) är en försäkring som din arbetsgivare tecknar och betalar. Den kan ge ett ekonomiskt grundskydd för dina nära om du dör.
Läs mer